Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Iš salono tik išriedėjęs, švara tviskantis ir naujumu kvepiantis visureigis yra kiekvieno vairuotojo svajonė. Ir išties puiku, jog ji ir lieka svajonė – yra dėl ko stengtis ir ko siekti. Tuo tarpu keliais rieda pačios įvairiausios transporto priemonės, iš pirmo žvilgsnio atrodytų, jog keliais lieka šlapio asfalto spalvos, pilki automobiliai, dažniausiai maži, ekonominės klasės ir dar gerokai padėvėti, „paveldėti“ iš dėdės vokiečio ar prancūzo. Tačiau toks vaizdas gali būti ir klaidingas. Tad panagrinėkime kokius automobilius mėgsta lietuviai, kokie rieda mūsų gatvėmis.

Lietuviai renkasi naudotus automobilius

Lietuvoje neabejotinai vyrauja naudotų automobilių rinka. Ir nors įvairiuose žiniasklaidos kanaluose galima rasti žinučių, jog Lietuvos transporto parkas po mėnesiuką – kitą „jaunėja“, tačiau automobiliai perkami su užprogramuota mintimi „ne senesnis nei 10 metų“ – toks standartas išlieka jau kuris laikas.

Pagal Regitros duomenis, paskutiniais metais Lietuvoje įregistruota daug daugiau naudotų automobilių, nei naujų. 2014 metais įregistruoti 199552 naudoti automobiliai ir 25438 nauji automobiliai, tai reiškia tik 11,3 proc. registruotų automobilių buvo nauji. 2015 metais situacija tokia: 171004 naudoti automobiliai ir 30725 nauji automobiliai, t.y. 15,2 proc. automobilių buvo nauji. 2016 metai ką tik pasibaigė, tačiau jau turime skaičius: naudotų automobilių registruota 170469, o naujų 39261, t.y. naujų automobilių registruota net 18,7 proc. Įdomumo dėlei, galime grįžti į 2010 metus, tuomet registruota 178747 naudoti automobiliai ir tik 14286 nauji automobiliai, t.y. 7 proc. registruotų automobilių buvo nauji. Taigi, tendencijos aiškios, nors naudotų automobilių registruojama vis dar daug, tačiau kasmet vis drąsiau įsigyjami nauji automobiliai. Tai lemia palankios sąlygos įsigyti automobilį išsimokėtinai, lizingu, taip pat geros sąlygos įsigyti automobilį paėmus paskolą.

Kokiais automobiliais lietuviai važinėja dažniausiai?

Pažvelgus į transporto kamštyje užstrigusius automobilius galima drąsiai suskaičiuoti kelis VW, kelis Audi, BMW bei Toyota markės automobilius. Ir tai ko gero viena geriausių statistikų, nes oficialioji būtent tokia ir yra. 2016 metų sausio 1 dienos duomenimis, populiariausių lengvųjų automobilių markių dešimtukas atrodo taip:

1VW223895
2AUDI162184
3OPEL127345
4TOYOTA85866
5RENAULT66938
6FORD62621
7BMW59451
8VOLVO43303
9PEUGEOT42811
10MERCEDES BENZ41798

Per pastaruosius kelis metus būtent šios automobilio markės ir sukosi dešimtuke pakaitomis vis palipdamos ar nukrisdamos per vieną – kitą poziciją.

2014 m.2015 m.
1VW235054237020
2AUDI167685164357
3OPEL111082119748
4RENAULT8359778825
5FORD6829677449
6TOYOTA6789468191
7MERCEDES BENZ5846359501
8BMW5174954610
9PEUGEOT4614946427
10VOLVO3968945237

Pastarųjų metų VW skandalas galbūt kiek ir sumažins vairuotojų pasitikėjimą šiuo automobilių gamintoju, tačiau iš inercijos dar galima tikėtis, jog VW automobilio markė dar bent porą metų išliks pagrindine mūsų keliuose.

Verta atkreipti dėmesį, jog vis daugiau žmonių domisi alternatyviu kuru, gamtos apsauga ir teršalų kiekio mažinimu. Žinant, jog automobiliai yra vienas iš didesnių taršos šaltinių, vis daugiau vairuotojų tampa sąmoningesni ir renkasi automobilius su hibridiniais(elektra benzinas) ar elektriniais varikliais. Žinoma, kol kas tie skaičiai kuklūs. 2016 metų sausio 1d.  gatvėmis riedėjo 3806 benzinu-elektra varomi automobiliai (palyginimui, 2015 m tokių buvo 2843) bei 157 elektra varomi automobiliai. Galima numanyti, jog artimiausiais metais, šie skaičiai labiau priartės prie populiariausių benzinu, dyzelinu ar suskystintomis dujomis varomų automobilių. Dyzeliniai automobiliai kol kas išlieka populiariausi, 2016 01 01 duomenimis jų 769532.

Apibendrinimui, galime iš anksto pasidžiaugti numatomomis prognozėmis. Artimiausiais metais vis drąsiau bus perkami naujos transporto priemonės, daugiau dėmesio skiriama komfortui ir ekologijai. Todėl vidutinis automobilių parko amžius gerokai pamažės, o dyzelinius automobilius pamažu iš rinkos stums ne vien griežtėjanti kontrolė, tačiau ir elektriniai automobiliai.